4. Betere verlichting aan elke kruispunt.

Vandaag is de N21 enkel verlicht langs één zijde , deze in de rijrichting Brussel. Op de zeer brede steenweg resulteert dit in een zeer donkere overzijde. Bovendien is de verlichting nog niet verLED. Nieuwe LED-verlichting zou ook een beter en klaarder zicht geven , zeker bij regenweer. Op 28 november 2019 stelde onze schepen Stefan Imbrechts aan AWV de vraag wat de timing voor AWV was om de verledding op de Haachtsesteenweg door te voeren. Het antwoord was wat ontnuchterend. Er was geen prioriteit om dit te organiseren. De focus ligt eerst op de autosnelwegen. Daarop bleef de gemeente niet bij de pakken zitten en werd aan Fluvius een offerte gevraagd om elke kruispunt te voorzien van Ledverlichting. Bovendien werd ook prijs gevraagd om aan de overzijde, aan de onverlichte zijde van de steenweg , links en rechts van elke zijstraat telkens twee bijkomende , dus vier, lichtpunten extra te voorzien. In Kampenhout, tussen de Kerkstraat en de Stationsstraat, waar we vier zebrapaden hebben en de nabijheid van twee scholen werd gevraagd om alle bestaande lampen te verledden en om over de ganse lengte aan de overzijde te voorzien in bijkomende palen en lichtpunten. Enkel op deze manier , door zelf initiatief te nemen kunnen we hier de zichtbaarheid verbeteren.
4. Betere verlichting aan elke kruispunt.

1. Verkeerslichten in Berg ter hoogte van de Bulsomstraat of ter hoogte van de Bergstraat?

De zichtbaarheid zowel voor fietsers als andere weggebruikers is hier niet optimaal.

31 januari 2020

Lees meer

2. Duidelijkheid verkeerslichten aan Zeypestraat, Warandestraat en Hutstraat.

Vandaag is het zo dat al deze kruispunten uitgerust zijn met een drukknop voor overstekende fietsers én eentje voor overstekende voetgangers. Probleem is dat als je één van beide indrukt ook enkel maar het desbetreffende icoontje gaat branden. Mensen begrijpen vandaag vaak niet waarom het mannetje rood blijft .

Lees meer

3. Groene golf voor de verkeerslichten?

Kan men er niet voor zorgen dat men in de ochtendspits als men mooi 50 km/u rijdt, want sneller gaat toch niet , men ’s ochtends telkens groen licht heeft aan het volgende kruispunt. ‘s Ochtends in de richting van Brussel, ’s avonds in de richting van Haacht

Lees meer

5. Aan elk zebrapad een verkeerslicht?

Een vaak terugkomend voorstel. Niets is immer zo veilig als een verkeerslicht om de steenweg over te steken. Maar daar zijn toch ook enkele nadelen bij. Hoe meer verkeerlichten en andere zaken de doorstroming belemmeren, hoe meer verkeer zich naast de N21 gaat begeven.Gevolg: meer straten zoals Aarschotsebaan, Tiendeschuurstraat, Tritsstraat en nog vele anderen gaan gefrequenteerd worden door verkeer dat thuis hoort op de steenweg. Verkeer dat we onder geen beding in de buurt van onze scholen willen.

Lees meer

6. Eénrichting op de fietspaden op de N21.

Op de fietspaden in Kampenhout geldt vrijwel overal éénrichting , met uitzondering van het deel tussen Vogelzanglaan en Kampenhout-sas. Dit is niet zonder rede. Fietsers die in tegenrichting rijden worden aan kruispunten niet verwacht door andere weggebruikers. Ook niet door mensen die hun oprit verlaten. Fietsers tegenrichting zijn met ander woorden levensgevaarlijk, en riskeren in eerste plaats hun eigen veiligheid.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x