Uit de bevraging die de gemeente online organiseerde kwam dit onderwerp het meeste aan bod. Verkeerslichten aan de Bulsomstraat zouden ook impliceren dat de Bergstraat zou worden afgesloten. Om tegenwoordig verkeerslichten te krijgen dient er zich een minimum aantal voertuigen aan te bieden.
Enkel de voertuigen uit de Bulsomstraat of de Bergstraat zijn echter onvoldoende. De beide samen zijn wel voldoende. Maar als we verkeerlichten plaatsen aan de Bulsomstraat en de Bergstraat moeten afsluiten, zou alle verkeer via de te smalle Tiendeschuurstraat moeten rijden, een straat zonder voetpaden waar bovendien dubbel verkeer niet aangewezen is.
Een naar gevolg zou ook zijn dat er meer verkeer via de Torfbroeklaan naar de steenweg zou rijden. De Torfbroeklaan waar er net een nieuw schoolgebouw werd bijgebouwd. Dit wil niemand.
Het alternatief is om de Bulsomstraat af te sluiten en deze af te buigen via een nieuw aan te leggen weg tot recht tegenover de Bergstraat. Beide straten generen voldoende voertuigen om lichten te rechtvaardigen, fietsers en voetgangers kunnen middels verkeerslichten oversteken, waardoor de zichtbaarheid verbetert. Op deze manier kunnen bijna alle gestelde problemen opgelost worden.
De gemeente gaat werk maken van de verlegging van de Bulsomstraat. In afwachting wordt het kruispunt beter verlicht, wordt er gevraagd om naast de hagen die vorig jaar werden weggenomen nog wat meer zichtruimte te creëren.
Er wordt ook geïnvesteerd in een oplichtend verkeersbord ter hoogte van de zebrapad oversteek. Een bord dat middels een drukknop kan oplichten.
Een hele stap vooruit. De gemeente Kampenhout vraagt hiervoor zelf offertes bij Fluvius om dit te kunnen uitvoeren.
31 januari 2020